3 grudnia to Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami, dlatego chcieliśmy pochylić się nad ich potrzebami. Dzieci z edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyły w lekcji otwartej, podczas której zapoznały się z różnymi niepełnosprawnościami, wykonywały różnorodne zadania angażujące całe ciało oraz poszczególne zmysły. Stacje sensoryczne takie jak: lokomocja, narząd wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku, równowagi i czucia głębokiego, miały na celu uwrażliwienie dzieci na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
Dzieci mogły dowiedzieć się wielu ważnych rzeczy o tolerancji:
- tolerancja oznacza szacunek dla innych ludzi, nawet jeśli różnią się wyglądem,
- zainteresowaniami, sprawnością, sposobem życia,
- każdy człowiek jest inny, a różnice są czymś naturalnym i wartościowym.
Odrysowane i wycięte dziecięce dłonie, zawieszone na ,,Tolerancyjnym Drzewie”, są symbolem budowania przyjaźni, empatii, zrozumienia i wrażliwości na potrzeby innych ludzi.
Pielęgnujmy więc to, co w nas najlepsze, pozostając świadomymi swoich ograniczeń oraz ograniczeń otaczających nas osób. Znając swoje słabości, będziemy mogli nawzajem sobie pomagać.
Najlepszym podsumowaniem dzisiejszej lekcji będą słowa ucznia: ,,Zrozumiałem, że osoby niepełnosprawne mają mega ciężko”.
