Panowie pracujący w naszej szkole nie zapomnieli o Paniach w dniu Ich święta. Były życzenia i symboliczny kwiatuszek. Okolicznościowa gazetka w holu przy sekretariacie dodatkowo cieszyła oko i uprzyjemniła ten dzień.
Dzień Kobiet
Dzień Kobiet pełen niespodzianek!
Dzień Kobiet to czas, kiedy skupiamy się na świętowaniu kobiecej siły, determinacji i osiągnięć. W klasie pierwszej świętowanie tego wyjątkowego dnia nabrało nowego wymiaru, gdyż to właśnie chłopcy postanowili zorganizować wyjątkowe zabawy i przygotować niespodzianki dla swoich koleżanek.
W ramach wspólnego wysiłku, chłopcy wymyślili różnorodne zabawy i atrakcje, które miały sprawić, że Dzień Kobiet będzie niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich.
Dziewczęta miały okazję pakowania kosmetyczki, gdzie chłopcy pomagali im wybrać odpowiednie kosmetyki i zapakować je w eleganckie opakowania. To było nie tylko praktyczne, ale także miłe gest dla dziewcząt, które mogły poczuć się wyjątkowo docenione.
Nie zabrakło również atrakcji typowo rozrywkowych, takich jak fotobudka, gdzie wszyscy mogli uwiecznić ten wyjątkowy dzień, oraz stoisko do ozdabiania paznokci, gdzie dziewczyny mogły poczuć się jak w prawdziwym salonie kosmetycznym.
Inicjatywa chłopców z klasy pierwszej nie tylko sprawiła, że Dzień Kobiet był wyjątkowy dla wszystkich uczniów, ale również podkreśliła wartość wspólnej zabawy, akceptacji i szacunku między płciami. To dowód na to, że świętowanie kobiecości może być inspirujące i pełne pozytywnych emocji.
2
Europejski Dzień Logopedy
Europejski Dzień Logopedy
6 marca z okazji Europejskiego Dnia Logopedy, klasy pierwsze wzięły udział w różnorodnych
zabawach i ćwiczeniach wspomagających rozwój mowy, oddechu i koordynacji. Jedną z głównych
atrakcji były zabawy oddechowe, które nie tylko angażują dzieci, ale również pomagają w
kształtowaniu prawidłowego oddechu, kluczowego dla wyraźnej i płynnej mowy. Zawody w
dmuchaniu do celu okazały się niezwykłą frajdą – uczniowie rywalizowali w celności dmuchania,
próbując trafić piłeczką do bramki. Wirujące piórka umieszczone w butelce stanowiły wyzwanie,
które zachęcało do skupienia uwagi i precyzyjnego wydmuchiwania powietrza. Inną fascynującą
zabawą była „Tęcza” – zadanie polegające na dmuchaniu na kolorowe paski papieru, które wydłużały
się w miarę intensywności dmuchnięcia. To nie tylko ćwiczenie kontroli oddechu, ale również
doskonała zabawa w kreatywne tworzenie różnokolorowych kształtów. Pomysłowość i wyobraźnia
zostały także pobudzone podczas tworzenia żabek, pajączków z dostępnych materiałów. Ćwiczenia te
regulowały pracę oddechu, ale także rozwijały zdolności manualne i przestrzenne dzieci. Nie lada
wyzwaniem okazało się dmuchanie w trąbkę urodzinową i zbieranie poprzeczki umieszczonej na
rolkach po papierze. Wymagało to od dzieci precyzji ruchów warg, siły wydechu i koordynacji
wzrokowo-ruchowej.
Dzień Logopedy w klasach pierwszych dostarczył dzieciom mnóstwo radości i zabawy, ale także
przyczynił się do rozwoju ich umiejętności językowych i oddechowych. Poprzez zróżnicowane i
angażujące zajęcia, dzieci miały okazję do nauki i rozwijania się w przyjaznej atmosferze, co stanowiło
niezwykle cenny wkład w ich wszechstronny rozwój.Europejski Dzień Logopedy6 marca z okazji Europejskiego Dnia Logopedy, klasy pierwsze wzięły udział w różnorodnychzabawach i ćwiczeniach wspomagających rozwój mowy, oddechu i koordynacji. Jedną z głównychatrakcji były zabawy oddechowe, które nie tylko angażują dzieci, ale również pomagają wkształtowaniu prawidłowego oddechu, kluczowego dla wyraźnej i płynnej mowy. Zawody wdmuchaniu do celu okazały się niezwykłą frajdą – uczniowie rywalizowali w celności dmuchania,próbując trafić piłeczką do bramki. Wirujące piórka umieszczone w butelce stanowiły wyzwanie,które zachęcało do skupienia uwagi i precyzyjnego wydmuchiwania powietrza. Inną fascynującązabawą była „Tęcza” – zadanie polegające na dmuchaniu na kolorowe paski papieru, które wydłużałysię w miarę intensywności dmuchnięcia. To nie tylko ćwiczenie kontroli oddechu, ale równieżdoskonała zabawa w kreatywne tworzenie różnokolorowych kształtów. Pomysłowość i wyobraźniazostały także pobudzone podczas tworzenia żabek, pajączków z dostępnych materiałów. Ćwiczenia teregulowały pracę oddechu, ale także rozwijały zdolności manualne i przestrzenne dzieci. Nie ladawyzwaniem okazało się dmuchanie w trąbkę urodzinową i zbieranie poprzeczki umieszczonej narolkach po papierze. Wymagało to od dzieci precyzji ruchów warg, siły wydechu i koordynacjiwzrokowo-ruchowej.Dzień Logopedy w klasach pierwszych dostarczył dzieciom mnóstwo radości i zabawy, ale takżeprzyczynił się do rozwoju ich umiejętności językowych i oddechowych. Poprzez zróżnicowane iangażujące zajęcia, dzieci miały okazję do nauki i rozwijania się w przyjaznej atmosferze, co stanowiłoniezwykle cenny wkład w ich wszechstronny rozwój.25
Miejski Konkurs Recytatorski
6 marca w Kętrzyńskim Centrum Kultury odbył się miejski etap konkursu recytatorskiego "Spotkania z poezją". Naszą szkołę reprezentowało sześcioro uczniów w trzech kategoriach wiekowych. Uczniowie zaprezentowali się wspaniale, ale niestety nikomu nie udało się awansować do kolejnych etapów.
1
Wizyta przedszkolaków
5 marca 2024 r. naszą szkołę odwiedziły najstarsze grupy dzieci z Miejskiego Przedszkola Integracyjnego "Smerfowa Kraina" w Kętrzynie, a wśród nich przyszli uczniowie naszej szkoły, których serdecznie przywitała w naszych murach Pani Dyrektor Bożena Mickiewicz. Celem ich wizyty było zapoznanie się z budynkiem szkolnym oraz z atmosferą, która panuje w szkole. Dzieci zobaczyły jak wyglądają sale lekcyjne, świetlica, stołówka, biblioteka i sala gimnastyczna. Nasi goście wykonali podczas zajęć plastycznych piękne kwiatki, które zabrali ze sobą na pamiątkę. Natomiast pan Sebastian Bednarczyk wprowadził ich w muzyczny świat i każdy mógł pograć na gitarze elektrycznej. Jednak największym zainteresowaniem cieszyła się Sala Doświadczania Świata oraz zabawy ruchowe przygotowane przez panią Anetę Machniewską i Natalię Mackiewicz. Pobyt przedszkolaków dostarczył wszystkim wielu miłych emocji. Mamy nadzieję, że spotkamy się wszyscy uśmiechnięci i pełni zapału we wrześniu.
Antek i Natalka w świecie wielkiej matematyki
Hej, to my, klasa 1a. Za nami kolejne dwa moduły projektu matematycznego.
W trakcie modułu ,,Matematyka na basenie’’ poznaliśmy różne rodzaje basenów, zawody typu ratownik/ratowniczka czy pływak/pływaczka. Wykonywaliśmy zadania związane z praktycznymi elementami, takimi jak długości, miary czy czas. Lekcja stała się okazją do zachęcenia nas do rozwijania aktywności fizycznej i dbania o zdrowie. Część z nas nie pływa zatem to druga inspiracja, do rozmów na temat marzeń i ich realizacji.
W trakcie modułu ,,Matematyka w budowaniu z klocków’’ budowaliśmy z klocków zgodnie z planami i ustalonymi zasadami. Szukaliśmy matematyki zarówno podczas zabaw klockami, jak i w ich wyglądzie. Celem zajęć było uświadomienie nam, że znajomość zagadnień matematycznych typu symetria, rytmy czy bryły jest pomocna w zabawie i realizowaniu ciekawych projektów związanych z budownictwem. Pokazuje bliskość i obecność tej nauki w życiu dzieci. Lekcja stała się wspaniałą okazją do budowania pozytywnej atmosfery w naszym zespole klasowym.
W czasie trwania projektu nasza placówka realizuje kierunek polityki MEiN:
• p. 2 Wspomaganie wychowawczej roli rodziny – uczęszczanie na basen jako forma zajęć pozalekcyjnych i sposób na spędzanie czasu z najbliższymi;
• p. 5 Rozwój kształcenia zawodowego – poznanie zawodów: ratownik, pływak;
• p. 7 Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej – docenienie roli sportu w życiu, poznanie pływania jako dyscypliny sportowej.
W czasie trwania projektu nasza placówka realizuje kierunek polityki MEiN:
• p. 2 Wspomaganie wychowawczej roli rodziny – budowanie z klocków jako sposób na mądrą zabawę i spędzanie czasu z najbliższymi;
• p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin – wybór projektu zgodnie z możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami uczniów.
Zapraszamy do galerii
Klasa 1a
2
Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych
Uczniowie naszej szkoły wzięli dziś udział w miejskich obchodach Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Były to aż dwa poczty: ze sztandarem naszej szkoły i sztandarem AK.
To doskonały przykład patriotyzmu dla ich rówieśników.
Fot. A. Grula (Urząd Miasta Kętrzyn)
Medale Przyjaciela Szkoły
W Dniu Patrona miało miejsce niezwykle podniosłe dla całej społeczności szkolnej wydarzenie. Dyrektor szkoły p. Bożena Mickiewicz wręczyła dwa medale PRZYJACIELA SZKOŁY. Otrzymali je Panowie: Jan Koszczyc i Eugeniusz Michaluk z kętrzyńskiego koła Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej. Obaj Panowie często odwiedzają szkołę, popularyzując wśród uczniów postać naszego patrona – Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza”.
Medal jest przyznawany wyjątkowym osobom. W historii szkoły otrzymało go jedynie kilka osób – p. Ronald Raginia ze ŚZŻAK, p. Ryszard Niedziółka – ówczesny prezes firmy Philips oraz obie córki patrona – p. Agnieszka Mironowicz i p. Danuta Wołągiewicz.
Bardzo się cieszymy, że do tego grona dołączyli nasi dzisiejsi goście.
3
Relacja z nocowanki
1 marca 2024 r. klasa Vc wraz z wychowawczynią Agatą Zabłocką i panem Andrzejem Graczykiem spędziła na długo wyczekiwanej nocy w szkole. Nocowanka była doskonałą okazją do wspólnych zabaw, rozmów i integracji: graliśmy w planszówki, rozwiązywaliśmy zagadki w mini escape roomie, zrobiliśmy bazę z ławek i kocy. Nie mogło oczywiście zabraknąć pizzy i innych smakołyków. Czas płynął zdecydowanie za szybko, zanim się obejrzeliśmy była już sobota. Pobudka nie należała do najłatwiejszych. Trochę niewyspani zjedliśmy śniadanie w stylu francuskim, a więc na słodko, i przystąpiliśmy do sprzątania. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domów, żeby odpocząć. Noc w szkole dostarczyła nam wielu pozytywnych emocji.
Pierwszaki w kosmosie - klasowe planetarium
W klasie 1a miało miejsce wspaniałe wydarzenie dzięki innowacyjnej inicjatywie zorganizowania klasowego planetarium.
Uczniowie klasy pierwszej zostali zaproszeni do niezwykłej podróży w kosmos, która otworzyła przed nimi drzwi do tajemniczych głębin Wszechświata.
Podczas podróży uczniowie mieli okazję obserwować gwiazdy, planety i galaktyki, poznając ich nazwy i charakterystyczne cechy. Wirtualna wycieczki po Układzie Słonecznym pozwoliła im zbliżyć się do planet, których nie mieli jeszcze okazji zobaczyć na żywo. Podczas tego niezwykłego doświadczenia, dzieci miały także szansę nauczyć się podstawowych pojęć związanych z astronomią.
Organizacja klasowego planetarium otworzyła nowe możliwości edukacyjne dla uczniów, pozwalając im na eksplorację kosmosu w sposób, który wcześniej wydawał się niemożliwy. Zainspirowani uczniowie postanowili stworzyć własny układ słoneczny. Efekty oceńcie sami.
1
DZIEŃ PATRONA
Dzisiaj w naszej szkole świętowaliśmy dzień naszego patrona – Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza”. Uczniowie klas 4- 8 zamiast codziennych obowiązków lekcyjnych, mieli okazję spędzić ten dzień nieco inaczej. Razem z wychowawcami realizowali wiele zadań mających na celu utrwalanie wiedzy o życiu i działalności Macieja Kalenkiewicza. Wspólnie wykonali piękne plakaty, które można podziwiać na korytarzach szkoły, gazetki upiększające sale lekcyjne. Wykazali się wiedzą o naszym patronie, rozwiązując test wiedzy, a także pokazali swoje umiejętności literackie, tworząc wspaniałe wiersze i piosenki o patronie szkoły. Odbyły się także zawody sportowe, nawiązujące do szkolenia wojskowego „Kotwicza” odbytego w Anglii.
20
Podsumowanie Tygodnia Kolorów
W dniach 19-23 lutego uczniowie, nauczyciele i pracownicy Szkoły Podstawowej nr 5 brali udział w zabawie „Tydzień Kolorów”. Kolejny raz społeczność szkolna pokazała, że może zrobić coś dobrego. Świętowaliśmy moc kolorów oraz ich wpływ na nastrój i percepcję. Każdy dzień był inny i pełen kolorowych strojów, dodatkowych fryzur, ciekawych pomysłów. W poniedziałek obowiązywał biały, we wtorek fioletowy i krawaty, w środę niebieski i śmieszne fryzury, w czwartek dominował żółty, a w piątek - zielony i czterolistna koniczynka.
Z inicjatywy Samorządu Szkolnego w szkole było naprawdę kolorowo, śmiesznie, pogodnie, bo taka atmosfera niewątpliwie dodaje skrzydeł na następne dni.
Tak prezentują się wyniki zabawy:
I miejsce – klasa 1c
II miejsce ( Ex aequo) – klasa 1d
- klasa 2a
- klasa 2b
III miejsce – klasa 2c
Wyróżnienie – klasa 4c
Po zakończeniu " Tygodnia kolorów" wszyscy zwycięzcy biorący udział w akcji zostali nagrodzeni dyplomem oraz upominkiem.
Wszystkim dziękujemy za wspólną zabawę!
Samorząd Uczniowski z opiekunami
Opłata za obiady
Gorący wiatr-lekcja muzyczna
28 lutego odbyła się kolejna niezwykła lekcja muzyczna, która przeniosła dzieci w świat instrumentów dętych drewnianych . Zanim jednak rozpoczęliśmy przepiękną podróż muzyczną odbył się konkurs wokalny klas pierwszych. Oto wyniki:
1 miejsce Mateusz Kopczyński kl. 1a
2 miejsce Julia Pernak kl.1c, Zofia Matejek-Usarzewicz kl.1d
W trakcie fascynującej podróży muzycznej, uczniowie mieli okazję zapoznać się z różnorodnością dźwięków i historią instrumentów takich jak obój, fletnia pana, flet prosty oraz flet poprzeczny. Podczas spotkania, uczniowie nie tylko słuchali dźwięków, ale również poznawali tajemnice i legendy związane z tymi instrumentami. Jedną z najbardziej porywających opowieści była legenda o Syrinks i fletni Pana. Dzieci słuchały z zapartym tchem, gdy prowadzący opowiadał im tę historię, a następnie prezentował im fletnię Pana, na której sam wykonał kilka dźwięków, przenosząc ich wyobraźnię w magiczny świat starożytnej Grecji. Lekcja muzyczna, która przeniosła dzieci w świat dętych instrumentów drewnianych, nie tylko wzbudziła ich zainteresowanie muzyką, ale również rozbudziła w nich wyobraźnię i ciekawość. Dzięki takim doświadczeniom, uczniowie mogą lepiej zrozumieć bogactwo i różnorodność muzyki oraz otworzyć się na nowe dziedziny artystyczne i kulturowe.
Po koncercie odbył się konkurs wiedzy o muzyce. Oto wyniki :
1 miejsce Maja Kowalczyk kl.3b
2 miejsce Paulina Zakrzewska kl.3a i Julia Rad kl.3c
Do zobaczenia na kolejnej lekcji z Panią Muzyką
Szkolny konkurs recytatorski klas I - III
W poniedziałek 26 lutego w bibliotece szkolnej odbył się szkolny konkurs recytatorski klas I - III. W konkursie wzięło udział dziewiętnaścioro uczniów. Ocenie podlegały: dobór wiersza, opanowanie pamięciowe, dykcja, interpretacja oraz ogólny wyraz artystyczny. Wszyscy uczestnicy zaprezentowali się fantastycznie. Jury w składzie: Anna Banasiak, Małgorzata Krupska, Joanna Zapaśnik, po długiej naradzie wybrało następujących zwycięzców:
I miejsce
Martyna Lis kl. 2a oraz Joanna Szeryńska kl.1a
II miejsce
Hanna Dados 1a oraz Aleksandra Gałkowska kl. 1c
III miejsce
Hanna Krzyżewska kl.3c oraz Julia Bułas kl. 1d
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i słodki upominek ufundowany przez Radę Rodziców, za co serdecznie dziękujemy.
W drugim etapie konkursu naszą szkołę będą reprezentować Martyna i Joanna. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!
Jadłospis
Światowy Dzień Walki z Depresją
23 lutego 2024 roku z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją uczniowie klasy VII b wzięli udział w lekcji otwartej "Nastoletnia depresja - przyczyny, objawy, wsparcie w chorobie", prowadzonej przez Ewelinę Grymuzę, Dajanę Kos oraz Agatę Zabłocką. W zajęciach uczestniczył również doradca metodyczny pani Aneta Dunaj. Celem przeprowadzonej lekcji było wyjaśnienie tego, czym jest depresja, zapoznanie z przyczynami i objawami choroby oraz uświadomienie, w jaki sposób można poradzić sobie z depresją i uzyskać pomoc.
5
Konkurs Recytatorski dla klas IV-VIII
23 lutego odbył się w naszej szkole Konkurs Recytatorski dla klas IV-VIII, w którym udział wzięło siedemnaścioro uczniów. Wśród prezentowanych utworów przeważały wiersze Jana Brzechwy i Doroty Gellner. W jury zasiadły panie: Bożena Mickiewicz, Natalia Król i Joanna Widuto. Wybór laureatów nie był łatwy, gdyż wszyscy uczestnicy prezentowali wysoki poziom. Do drugiego etapu Konkursu Recytatorskiego, który odbędzie się 6 marca w Kętrzyńskim Centrum Kultury zakwalifikowali się:Paweł Marcinkiewicz kl.5cWiktoria Gałkowska kl. 5aZuzanna Rynkowska kl. 7bNatasza Staruk kl. 8aZwycięzcom gratulujemy!Wszyscy uczestnicy otrzymali słodki upominek ufundowany przez Radę Rodziców, za co serdecznie dziękujemy.
17
Tydzień kolorów – zielony
23.02.2024r. w naszej szkole dominował kolor zielony. To ostatni dzień Tygodnia Kolorów. Zielony to kolor nadziei, na przykład na lepsze oceny czy zachowanie. W tym dniu należało podnieść siły życiowe oraz wzmocnić harmonię z naturą. Klasy zaopatrzone w koniczynki dostały więcej punktów, bo wiadomo, że to znak szczęścia.
Samorząd Uczniowski.
12
Tydzień kolorów - żółty
Następnym kolorem, który opanował korytarze naszej szkoł był kolor słońca. Na czwartek 22 lutego przewidziano przebranie się w kolor żółty co sprawiło, że było jeszcze bardziej wesoło. Znaczenie tego koloru jest jasne – radość, szczęście i życie.
Kolor żółty kojarzy się z ciepłem, latem i wakacjami bo żółte są przecież słońce i piasek. Kolor ten przywołuje również wiele pozytywnych emocji, jak radość, śmiech zabawa, optymizm czy wypoczynek. Kolor żółty powoduje, że szybciej zapamiętujemy informacje.
Samorząd Uczniowski
8
Archiwum Aktualności
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Lipiec 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Listopad 2022
- Październik 2022
- Wszystkie