• Dzień Dziecka w klasach I-III

          •     Dnia 29 maja na boisku naszej szkoły świętowaliśmy Dzień Dziecka. Nad przebiegiem zabaw czuwali animatorzy z Eventosfery z Giżycka. Były takie atrakcje jak: gry XXL, żywa maskotka Kubusia Puchatka, dmuchane zjeżdżalnie ze SpongeBobem, bańki mydlane, przeciąganie liny, rysowanie kredą czy zabawy i rywalizacje zręcznościowe. Uwieńczeniem zabawy był festiwal kolorów oraz taniec Macarena. Pogoda pięknie dopisała, a uśmiechy

            nie schodziły z zadowolonych twarzyczek dzieci. Również Rada Rodziców uczyniła ten dzień wyjątkowym sponsorując pyszne, ochładzające lody.                               

                Kochani uczniowie, z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam spełnienia dziecięcych marzeń oraz uśmiechu. Niech każdy dzień będzie niezwykłą przygodą pełną inspirujących wydarzeń- Wasze Wychowawczynie.

          • ,,Klasa w terenie”

          •  Od września 2023 r. do maja 2024 r. klasa 1 d  uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie ,,Klasa w terenie”.

            Głównym celem  projektu było promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły.

            Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.

            W trakcie trwania projektu realizowaliśmy następujące zadnia:

            Zadanie 1. Obserwacja przyrody- spacer po okolicy, zbieranie darów natury danej pory roku.

            Uczniowie wybrali się na spacer , gdzie obserwowali przyrodę oraz zbierali rośliny, które pojawiły się wiosną. Stworzyli własne kompozycje zamknięte w słoiczku.

            Zadanie 3. Obserwacja chmur- malowanie w plenerze nieba, kształtów i tego, co przypominają nam chmury.

            Uczniowie ” malowali kredą chmury oraz tworzyli chmury ze sznurówek.

            Zadanie 4. Wyjście w ciekawe miejsce- może to być kino, teatr, muzeum lub inne miejsce.

            W październiku wybraliśmy  się na wycieczkę do  Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji UWM w Olsztynie – KORTOSFERA, gdzie mogliśmy się poczuć jak prawdziwi naukowcy.

            Zadanie 6. Zabawa/ gra w terenie- przeprowadzenie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu.

            W grudniu poszliśmy na sanki, robiliśmy wyścigi, kto więcej razy zjedzie z górki.

            Zadanie 7. Zabawa w przyrodników- zorganizowanie "warsztatów ogrodniczych"; sianie nasion, sadzenie kwiatów.

            Z dużym zaangażowaniem sadziliśmy las w słoiku. To była niesamowita zabawa. A wiosną wysiewaliśmy rzeżuchę.

            Zadanie 8. Przyrodniczy labirynt kolorów- należy znaleźć określone obiekty- rośliny, czy

            elementy przyrodnicze w danych kolorach.

             

            Pięknego majowego dnia zamieniliśmy się w detektywów i szukaliśmy kolorów wiosny.

             

            Zadanie 10. Piknik- wspólne spędzenie czasu, zabawy na świeżym powietrzu, zdrowy posiłek na zewnątrz.

            Podsumowując projekt zorganizowaliśmy piknik. Wspólnie jedliśmy  zdrowy posiłek. Bawiliśmy się na placu zabaw. To był niesamowity rok pełen atrakcji.

          • Konkurs matematyczny uczniów klas III

          •        Dnia 23 maja 2024r. odbył się Szkolny Konkurs Matematyczny uczniów kl. III, którzy mieli do rozwiązania zadania o różnym stopniu trudności, sprawdzające wiedzę i umiejętności matematyczne.  Najwyższe wyniki        osiągnęli  następujący uczniowie:

            I miejsce:  Weronika Pawlik,  Kl. III c

            II miejsce: Igor Raszkiewicz, kl. III a

            III miejsce: Iga Baluta, kl. III a

                 Zwycięzcy otrzymali w nagrodę książki i dyplomy, a pozostali uczestnicy  konkursu  -  dyplomy za udział.                                                                                                                                            

            Gratulacje dla najlepszych matematyków z kl. III !!!

                                                                         M. Kowalska

          • Wycieczka do Sztutowa

          • W dniach 27-29 maja uczniowie klas IV c, VI c i VII b przebywali na wycieczce w Sztutowie. Był to czas na ich integrację, zajęcia sportowe (basen, gry zespołowe, biegi terenowe, spacery), promowanie aktywnego wypoczynku. Jednym z ważniejszych punktów wyjazdu było zwiedzanie z przewodnikiem pokrzyżackiego zamku w Malborku, który w 1997 roku został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

            Wszyscy bezpiecznie wrócili do swoich domów i zgodnie ocenili wyjazd jako udany.

          • Wycieczka rowerowa do Owczarni

          • Członkowie SKKT w dniu 25.05.2024r.  wybrali się  na wycieczkę rowerową do Owczarni, która rozpoczęła się o godzinie  9:00. Najpierw udaliśmy się ścieżką rowerową do miejscowości Wajsznory. Stamtąd urokliwą trasą prowadzącą wśród zielonych pól daliśmy się do Owczarni. Jadąc leśnymi ścieżkami, mieliśmy okazję podziwiać piękną przyrodę i wspaniałe widoki. Na terenie należącym do Muzeum Mazurskiego, prowadzonego przez pana Aleksandra Puszko rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Spędziliśmy tam miłe chwile na rozmowach, zabawach i grach rekreacyjnych. Na zakończenie zjedliśmy pyszne lody i  wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kętrzyna. Spędziliśmy bardzo miły i  udany dzień. Poza wysiłkiem fizycznym udało nam się poznać barwne okolice Kętrzyna i  ich walory krajoznawczo – turystyczne.

             

                                   Opiekunowie SKKT: Bartosz Machniewski i Andrzej Graczyk

          • Projekt

          • Jesteśmy Szkołą Przyjazną Mózgowi Ucznia!

            W bieżącym roku szkolnym pani Agata Zabłocka wraz z klasami 1 i 2 zrealizowała projekt mający na celu wprowadzenie na lekcjach języka angielskiego nauczania zgodnego z neurodydaktyką. Przyjazne mózgowi lekcje to przede wszystkim relacje, zarówno z uczniami jak i ich rodzicami, bo tylko w takim układzie możemy zrealizować nasze wspólne cele dydaktyczne i społeczne. Budowanie relacji wymaga nie tylko wysiłku z każdej strony, ale również czasu i wzajemnego zaufania. Cała reszta budowana jest na tym fundamencie.

            Kluczowe elementy lekcji przyjaznej mózgowi ucznia to:

            - motywująca atmosfera i przestrzeń lekcyjna,

            - znajomość celów lekcji i kryteriów sukcesu,

            - rozgrzewki, przerywniki i przerwy śródlekcyjne,

            - dynamika zajęć, elementy zaskoczenia,

            - powtórki i przetwarzanie materiału,

            - materiały wizualne,

            - odpowiedzialność za swój proces nauki.

            Wielu nauczycieli i specjalistów w naszej szkole pracuje zgodnie z powyższymi zasadami, podejmujemy także inicjatywy podnoszące świadomość nas wszystkich na temat tego jak uczy się nasz mózg i czego potrzebuje do efektywnej pracy - wspomnijmy obchodzony co roku Światowy Dzień Mózgu czy tegoroczny Tydzień Uważności.

            Jesteśmy dumni z otrzymanego tytułu Szkoły Przyjaznej Mózgowi Ucznia.

          • Wycieczka

          • 23 maja klasa 2a i 2c odwiedziły Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji UWM w Olsztynie – „Kortosfera”. Dzieci mogły się tam poczuć jak prawdziwi naukowcy. W laboratorium biologiczno-chemicznym czekały na nie ciekawe zajęcia. Podczas nich wykonały doświadczenia z naturalnymi i syntetycznymi wskaźnikami pH, badały odczyny  różnych substancji chemicznych, przeprowadzały doświadczenia z suchym lodem, wyprodukowały samodzielnie wodór oraz zgłębiły reakcje utleniania i redukcji.  Po fascynującej przygodzie w laboratorium zwiedziły cztery interaktywne wystawy tematyczne: sieję więc jestem, jak wyżywić przyszłość, laboratorium wysokich energii, młodzi odkrywcy kosmosu.

            To była kolejna udana i pełna wrażeń wycieczka.

          • Najładniejsza zakładka do książki.

          • Z okazji Tygodnia Bibliotek biblioteka szkolna ogłosiła konkurs na najładniejszą zakładkę do książki.

            Jury w składzie: A. Graczyk, D. Arszułowicz, N. Król oraz nauczyciele biblioteki spośród wielu pięknych prac wyłonili zwycięzców.

            Klasy 1

            1 m. Z. Matejek-Usarzewicz

            2 m. J. Bułas

            2 m. J. Taradejna

            3 m. A. Staruk

            3 m. I. Umbras

            Klasy 2

            1 m. A. Bobrowycz

            2 m. W. Żelepień

            3 m. O. Bednarowska

            Klasy 3

            1 m. W. Piskorz

            2 m. J. Gehfeld

            2 m. M. Heyer

            3 m. H. Łaszcz

            Klasy 4-5

            1 m. J. Bereda

            2 m. H. Tarasewicz

            3 m. M. Bereda

            Klasy 6-7

            1 m. M. Piechna

            1 m. W. Wojtków

            2 m. N. Golsznow

            2 m. F. Zalewski

            2 m. M. Grajewska

            3 m. P. Kazana

            3 m. W. Rutkowski

            3 m. M. Gotowski

            Gratulujemy.

          • "1 z 10"

          • Dziś odbył się pierwszy etap eliminacji do konkursu matematycznego "1 z 10". Uczniowie z klas 6 i 7 rywalizowali ze sobą, starając się zakwalifikować do dalszej części zmagań. Eliminacje obejmowały serię zadań, które sprawdzały nie tylko znajomość matematyki, ale również umiejętność logicznego myślenia i szybkiego rozwiązywania problemów.

            Lista osób, które zakwalifikowały się do kolejnego etapu:

            klasy 7

            1. Krystian Chmielewski 7 b

            2. Rafał Jasiulewicz 7 b

            3. Karolina Cieleszynska 7 b

            4. Zuzanna Pakosz 7 c

            5. Małgorzata Krutul 7 c

            6. Nina Kozakiewicz 7 a

            7. Wojciech Rutkowski 7 b

            8. Gabriel Misiewicz - Musik 7c

            9. Adrian Tchorznicki 7 c

            10. Jan Krzywosz 7 c

            Klasy 6

            1. Wojciech Sędrowski 6 c

            2. Franciszek Smykowski 6 c

            3. Oskar Ślubecki 6 a

            4. Fabian Kołakowski 6 c

            5. Olga Cejko 6 a 

            6. Jakub Reginis 6 a 

            7. Bartosz Witek 6 a 

            8. Maja Grajewska 6 a 

            9. Mateusz Magoch 6 a 

            10. Filip Czyżewski 6 c

            Finaliści będą mieli szansę zmierzyć się wzorowanym na telewizyjnym teleturnieju „1 z 10” transmitowanym online już 3 czerwca , gdzie czekają na nich jeszcze trudniejsze zadania i ostateczna rywalizacja o tytuł najlepszego matematyka.Trzymamy kciuki za wszystkich uczestników i życzymy powodzenia w finale!

          • Projekt ,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" – Fascynujące Moduły Matematyczne

          • Projekt "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" nieustannie rozwija zainteresowania uczniów i uczennic, ukazując, jak matematyka przenika różne aspekty życia codziennego. W ostatnich miesiącach  zrealizowano trzy niezwykle interesujące moduły: "Matematyka w prognozie pogody", "Matematyka w tańcu" oraz "Matematyka w bibliotece". Każdy z tych modułów dostarczył uczestnikom nie tylko wiedzy, ale także mnóstwo radości z odkrywania matematycznych powiązań w różnych dziedzinach.

            Matematyka w prognozie pogody W module "Matematyka w prognozie pogody" uczniowie poznali, jak prowadzić tygodniowy kalendarz pogody. Dzięki temu ćwiczeniu mogli rozwijać swoje umiejętności obserwacyjne oraz analityczne. Codzienne zapisywanie warunków pogodowych pozwoliło im porównywać zebrane dane, ustalać różnice i szukać zależności między poszczególnymi elementami prognozy. Praca nad kalendarzem uświadomiła uczniom, jak istotne są matematyczne narzędzia w prognozowaniu pogody, co zwiększyło ich zainteresowanie i zrozumienie tej dziedziny.

            Matematyka w tańcu Kolejny moduł, "Matematyka w tańcu", pozwolił uczniom i uczennicom odkryć, jak wielki związek ma matematyka z tańcem. Zaplanowanie układu tanecznego stało się okazją do analizy rytmu, sekwencji ruchów oraz symetrii. Wspólna praca nad układem tanecznym nie tylko uwypukliła matematyczne elementy tańca, ale również sprzyjała integracji grupy. Uczniowie lepiej się poznali i współpracowali, co przyczyniło się do budowania pozytywnego obrazu nauki jako integralnej części codziennego życia. Zajęcia te pokazały, że matematyka może być zarówno użyteczna, jak i fascynująca.

            Matematyka w bibliotece Ostatni moduł, "Matematyka w bibliotece", odsłonił przed uczniami związki matematyki z książkami i biblioteką. Mieli oni okazję zbierać i analizować dane, takie jak liczba wypożyczonych książek, ilość dostępnych tytułów czy czas spędzany w bibliotece. Uczniowie przeliczali i porównywali te dane, co pozwoliło im zrozumieć, jak istotna jest matematyka w zarządzaniu biblioteką. Dodatkowo, w module pojawiły się elementy związane z czasem i kalendarzem, które są kluczowe w pracy bibliotecznej. Dzięki wizycie w bibliotece uczniowie zostali zachęceni do częstszego korzystania z jej zasobów, co dodatkowo wzmocniło ich zainteresowanie matematyką.

            Na zakończenie każdego modułu uczniowie i uczennice otrzymali certyfikaty oraz wspaniałe naklejki do swoich dzienniczków badacza matematyki. Było to nie tylko miłe uwieńczenie ich wysiłków, ale także motywacja do dalszej nauki i odkrywania matematycznych tajemnic. Projekt ,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" nie tylko wzbogacił ich wiedzę, ale również pokazał, że matematyka jest wszędzie wokół nas i może być fascynująca oraz użyteczna na co dzień.

                                                                                                                                    Klasa 1a z Wychowawczynią 

          • Nietypowa godzina wychowawcza

          • Na godzinę wychowawczą w klasie 7a przyszedł specjalny gość dyrektor Centrum Biblioteczno-Kulturalnego Powiatu Kętrzyńskiego Pan Tadeusz Korowaj. Jego wizyta była wyjątkowym wydarzeniem, które na długo pozostanie w naszej pamięci. Pan dyrektor, znany z pasji do historii, podzielił się z nami poruszającą opowieścią o historii Żydów. Przedstawił szczegóły, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć trudne losy narodu żydowskiego, wzbogacając swoje wypowiedzi zdjęciami i dokumentami. Wizyta pana Tadeusza była dla nas nie tylko lekcją historii, ale także empatii i zrozumienia dla innych kultur. Jesteśmy wdzięczni za możliwość uczestniczenia w tak wartościowej godzinie wychowawczej.

          • Angielski jest fun-tastyczny

          • Klasy I i II wspólnie z nauczycielką Agatą Zabłocką ukończyły realizację Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt. „Angielski jest fun-tastyczny”. Jego głównym celem było wprowadzenie dodatkowych, atrakcyjnych aktywności na zajęciach języka angielskiego, co przełożyło się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki i pozytywne nastawienie do tego języka. Dzieci z dużym zaangażowaniem podejmowały się wykonania poszczególnych zadań. Przed nami kolejne wyzwania w następnej edycji projektu w nowym roku szkolnym.

          • Powiatowy Turniej Wiedzy o Szkołach Ponadpodstawowych

          • 22 maja 2024r. w hali sportowej Powiatowego Centrum Edukacyjnego w Kętrzynie odbył się Powiatowy Turniej Wiedzy o Szkołach Ponadpodstawowych, którego organizatorem był Starosta Kętrzyński  Michał Kochanowski, a osobami odpowiedzialnymi za przebieg: Danuta Tomczak i Małgorzata Hrycenko. Do zawodów przystąpili uczniowie z 11 szkół z całego powiatu. Turniej składał się z pięciu konkurencji: „Krzyżówki z hasłem”, „Koła Fortuny”,  „Milionerów”, „Va banque” i  „Mam talent”. Nasi uczniowie w składzie: Nikola Grabias, Natasza Staruk i Stanisław Kozakiewicz z opiekunem Panią Dajaną Kos zdobyli wyróżnienie.

            Serdecznie gratulujemy naszym ósmoklasistom i życzymy dalszych sukcesów.

          • ZIELONA SZKOŁA KLASY VI A

          •      W dniach 15-16.05.2024 r. uczniowie klasy VI A wraz z wychowawczynią Dorotą Arszułowicz oraz opiekunem panią Agnieszką Kreczman, uczestniczyli w Zielonej Szkole w Centrum Aktywnego Wypoczynku – Gwarek Mazury koło Giżycka.

            Czekał tam na nas program pełen niespodzianek.

                 Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności manualne na warsztatach DIY wykonując pracę w technice String art (obraz ze sznurka) polegającej na przeplataniu kolorowych nici wokół gwoździ własnoręcznie wbitych w deskę z szablonem. 

                 Piękna pogoda sprzyjała wyprawie kajakami po jeziorze Tajty. Dla niektórych było to nie lada wyzwanie koordynacyjne, ale daliśmy radę. Wieczór spędziliśmy przy ognisku bawiąc się, śpiewając oraz piekąc pyszne kiełbaski.

                 Nowy dzień to nowe wyzwania. Jednym z nich była przygoda z survivalem - pokonywanie trudności w warunkach terenowych, wspólne budowanie szałasu, rozpalanie „mini” ogniska za pomocą krzesiwa.

                 Kolejna atrakcja to Archery Tag, czyli bezpieczna drużynowa bitwa na łuki. Dostarczyła ona „młodym miłośnikom łucznictwa” dobrej zabawy, mnóstwa radości oraz ogromnej dawki niezapomnianych emocji rodem z „Robin Hooda”.

            Krótko mówiąc nie było miejsca na nudę.

                 Wyjazd na Zieloną Szkołę był dla nas okazją do integracji klasy.

          • Różowe skrzyneczki"

          • Nasza szkoła nawiązała współpracę z fundacją "Różowa skrzyneczka", której głównym założeniem jest walka z wykluczeniem menstruacyjnym. Dzięki tej współpracy i wsparciu finansowym Rady Rodziców

            Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Kalenkiewicza „Kotwicza” w Kętrzynie w szkolnych, damskich toaletach pojawią się różowe skrzyneczki , w których uczennice naszej szkoły będą mogły znaleźć potrzebne środki higieniczne. Różowymi skrzyneczkami opiekuje się p. Ewelina Grymuza oraz p. Dajana Kos. Dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie zakupu skrzyneczek oraz zapasu środków higienicznych.

          • Certyfikat

          • Miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała Europejską Odznakę Jakości eTwinning za wspaniałą pracę w projekcie eTwinning „Odkryj lekturę - przygoda z lekturą i mediami ”. Oznacza to, że praca naszej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom. W związku z tym otrzymaliśmy certyfikat świadczący o wysokiej jakości projektu. Co więcej, nasz projekt zostanie pokazany w specjalnym miejscu na Europejskim Portalu www.etwinning.net

            Dziękujemy wszystkim uczniom naszej szkoły, którzy byli zaangażowani w projekt, za ich trud i wkład pracy.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie, ul. Kazimierza Wielkiego 12
      • 89 751 81 71
      • 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
        Poland
    • Logowanie

  • Realizując obowiązek artykułu 11 ustawy o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 (dz. u. poz. 1000), informujemy iż, Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Ewelina Marcinowska, z którą kontakt możliwy jest za pośrednictwem emaila:  sp5.iod@miastoketrzyn.pl
    nr tel.: +48 89 752 05 30