W ramach klasy patronackiej uczniowie klasy 3a wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu – Tygodniu Kodowania, który połączył zabawę, naukę i współpracę z uczniami z innych krajów w międzynarodowych projektach eTwinning. Podczas zajęć dzieci rozwijały swoje umiejętności programistyczne, logiczne myślenie oraz kreatywność, uczestnicząc w dwóch niezwykle ciekawych projektach: „Eco Islands” oraz „Maths Safari”.
Eco Islands – ekologiczna przygoda z kodowaniem. Na brzegi Szczęśliwych Wysp przywiał ocean mnóstwo śmieci: plastikowe butelki, papiery, puszki i inne odpady. Wyspa zaczęła wyglądać nieładnie, więc jej mieszkańcy postanowili działać! Wspólnie z dziećmi zaprogramowali robota-pomocnika, który potrafił poruszać się, podążając za kodem-strzałką, zbierać śmieci i segregować je do odpowiednich pojemników. Dzięki współpracy i kodowaniu wyspa znów stała się czysta i piękna.
Uczniowie przekonali się, że programowanie może nie tylko uczyć logicznego myślenia, ale też pomagać w trosce o środowisko.
Maths Safari – kodowanie z przesłaniem. Drugi projekt, „Maths Safari”, połączył kodowanie z tematyką ochrony zwierząt i ekologii. Zadaniem uczniów było tworzenie i rozszyfrowywanie kodów – jeden zespół pisał kod, a drugi go odczytywał. Tematem ich pracy były umierające zwierzęta morskie oraz oczyszczanie oceanu ze śmieci z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Dzięki temu dzieci mogły nie tylko ćwiczyć logiczne myślenie i współpracę, ale też uświadomić sobie, jak ważne jest dbanie o naszą planetę i wykorzystywanie technologii w dobrych celach.
Za zaangażowanie i pomysłowość w realizacji zadań uczniowie klasy 3a otrzymali dyplomy. Tydzień Kodowania był dla dzieci niezapomnianą przygodą – pełną nauki, radości i inspiracji. Uczniowie już nie mogą się doczekać kolejnych wyzwań programistycznych!